اخبار 2077 روز پیش
بدون دیدگاه

کی روش ،چه کم اشتها؟!

پیشنهاد کی روش به فدراسیون فوتبال ایران: 800 هزار دلار برای ۶ ماه به اضافه 500 هزار دلار پاداش در صورت صعود به فینال جام ملتهای آسیا!

عبدالکاظم دریساوی

به این پیشنهاد کی روش دریک نگاه فقط می توان گفت : چه کم اشتها! هفت سال بر سر سفره فوتبال ایران بهترین دستمزدها و بالاترین اعتبار و مقبولیت را کسب کنی بعد در کمال فرصت طلبی چنین پیشنهادی را به فوتبال ایران بدهی ! این نه یک پیشنهاد عادلانه و منصفانه بلکه عین فرصت طلبی از نوع تجارت پیشگی و پیروی از منطق دلالیسم و بازار مکاره است . شاید درپاسخ بگویند اوبا توجه به شرایط ، قیمتش را گفته است میخواهی بپذیر ، میخواهی نه ! مشتریان دیگری در صف اند ! اما نه اینگونه نیست و اینگونه نباید باشد . واقعیت این است این آقا با همه توانمندیها و دانش فنی و مدیریتی اش یک مربی تاجرمسلک و به اصطلاح یک بیزینسمن تمام عیار است . او همه دندانهای فوتبال ایران را شمرده و البته همه زوایا و پاشنه آشیل فوتبال و افکار عمومی و شرایط سیاسی و اجتماعی ایران را تحلیل کرده است . کی روش با اتکا به این تحلیل چنین پیشنهادی را داده زیرا براین باور است که افکار عمومی فقط قهرمانی جام ملتها را میخواهد! تو گویی که قهرمانی در جام ملتها را اراده اجتماعی و یا افکار عمومی تعیین می کند! به مروجان و منتشر کنندگان این دیدگاه سطحی و البته از نوع بازارگرمی باید گفت که هیچ گاه در هیچ جای این کره خاکی چنین نبوده و چنین نخواهد بود .

◊واقعیت این است که در هیچ قراردادی هیچ گاه پاداش حسن انجام کار به میزان بیش از شصت درصد قرارداد ذکر نشده و نمیشود

هیچ مربی و هیچ بازیکن و یا تیمی در هیچ جام و تورنمنتی نمی تواند قول قهرمانی بدهد زیرا در فوتبال نتایج غیر قابل پیش بینی اند و اراده فردی و یا خواست اجتماعی و ملی نقش تعیین کننده ای در تعیین نتایج ندارند ! حال کسانی که با توجه به عدم کسب قهرمانی چهار دهه ای ایران درجام‌ملتها از مقوله ای به نام “حق ” ایران برای قهرمانی سخن میگویند آگاه یا نا اگاهانه در جهت ارتقا توقعات کی روش و… عمل میکنند. طرح این موضوع که ما باید حقمان را ازآسیا بگیریم سخنی احساسی و طلبکارانه و مدعیانه است .

جام ملتها و یا اساسا هرجامی را به ان تیمی میدهند که بر اساس یک مدیریت علمی و کم حاشیه متحد شده و از ابتدا تا انتها با انگیزه مطلوب بازی کند و از همه ظرفیتهای فنی و تکنیکی و مدیریتی به خوبی بهره بگیرد . چنین تیمی میتواند یکی از مدعیان کسب هر جام قهرمانی باشد . افسوس که مدیریت فوتبال از ابتدای به کار گیری کی روش منافع و مصالح فوتبال ایران را صاحب داری نکرد و خود را دربست در اختیار کی روش و اوامرش قرار داد .

به همین دلیل کی روش این بار پیشنهاد سنگین هشتصد هزار دلاری همراه با پاداش پانصدهزار دلاری را روی میز مذاکره گذاشته است . واقعیت این است که در هیچ قراردادی هیچ گاه پاداش حسن انجام کار به میزان بیش از شصت درصد قرارداد ذکر نشده و نمیشود. یکی نیست به این مرد پرتغالی حالی کند :”در دیزی بازه حیای گربه کجاست”!حال کی روش در سفره فوتبال ایران چه چیزهایی را کشف کرده است که فراتر از عرف جهانی و معمول چنین پیشنهادهایی را میدهد الله اعلم !

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *