اخبار 2421 روز پیش
بدون دیدگاه

تاخیر پروازهای حج شفاف اعلام شود

رییس سازمان حج و زیارت با دادن احتمال افزایش تاخیر پروازهای ایرانی در روزهای پرترافیک آمد و شد زائران به عربستان، درخواست کرد درباره‌ی وضعیت موجود در پروازهای حج و فرودگاه‌های عربستان، به زائران شفاف اطلاع‌رسانی شود.

به گزارش ایسنا، حمید محمدی معتقد است، حج امسال به نسبت سال‌های گذشته به خاطر فضای مسمومی که در داخل کشور پیش از عزیمت زائران ایجاد شد، افزایش ۵۰۰ هزار زائر به جمعیت حجاج عربستان، محدودیت ناوگان هوایی و دمای بالای هوا در موسم اصلی حج، متفاوت است و ضرورت دارد مدیران کاروان‌ها وظیفه‌ خود را بدرستی انجام دهند تا از بروز هرگونه مشکلی پیشگیری شود.

او همچنین به تاخیر پروازهای حج که تا کنون پیش آمده اشاره کرد و افزود: هواپیمایی جمهوری اسلامی برای پُر کردن خلاء پروازها که قرار بود نیمی از آن را سعودی‌ها انجام دهند، تلاش می‌کند، اما با توجه به محدودیت‌های موجود و خرابی برخی هواپیماها، تاخیر در برخی پروازها اجتناب‌ناپذیر است، بنابراین که اگر به زائران در این‌باره شفاف و کامل اطلاع‌رسانی شود، قطعا شرایط موجود را به درستی درک می‌کنند. مسلما جبران کم شدن طول سفر در مدینه برای برخی از کاروان‌ها از سوی سازمان در دستور کار خواهد بود.

سازمان هواپیمایی نیز چند روز پیش اعلام کرد، از مجموع ۸۶ هزار زائر اعزامی ایران به عربستان قرار است، ۶۹ هزار نفر از طریق هواپیماهای ایران‌ایر جابه‌جا شوند که این رقم گویای سهم بالای ۷۰ درصدی این هواپیمایی در کل عملیات حج تمتع امسال است.

علی عابدزاده ـ رییس سازمان هواپیمایی کشوری ـ در مراسم بدرقه رسمی کاروان حج تمتع ۹۶ به این شرایط اشاره کرده و گفته بود؛ طبق توافق دو کشور قرار بود، ۵۰ درصد پروازها توسط ایران‌ایر و ۵۰ درصد دیگر از سوی شرکت‌های هواپیمایی سعودی انجام شود که متأسفانه در آخرین لحظات متوجه امتناع برخی شرکت‌های سعودی از برقراری پرواز ۲۶ هزار زائر ایرانی شدیم. ما مجبوریم خودمان جابجایی این زائران را انجام دهیم که برنامه‌ریزی سنگینی نیاز دارد، ولی اطمینان می‌دهم همه آنها به موقع جابجا خواهند شد.

در حج امسال ۸۶ هزار و ۵۰۰ زائر ایرانی شرکت دارد که جمعیت آن‌ها به نسبت حج سال ۹۴ نزدیک به ۳۵ درصد افزایش داشته است. سازمان حج و زیارت اعلام کرده ۹۹ درصد زائران امسال، حج اولی هستند.

 

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *