اخبار 2091 روز پیش
بدون دیدگاه

بلژیک یک تیم تمام عیار و بسیار خطرناک/تحلیل فنی

تیم بلزیک یکی از تیم هایی که از اول مسابقات اعتقاد ویژه ای به آن داشتم او را یک پای فینال می دیدم با گذشت زمان نیز خوشبختانه آنچه که تصور می کردم به واقعیت بسیار نزدیک است.

به کوشش:شیما دانشمندپور

بلژیک یکی از قدرت های حال حاضر جام جهانی است از دور مقدماتی تا به اینجای مسابقات با قدرتی مثال زدنی پیش رفت و حال در مرحله یک چهارم نهایی با ارائه یک بازی حساب شده،برزیل یکی از مدعیان اصلی تصاحب جام را با برتری 2 بر 1 به خانه فرستاد و حریف فرانسه در مرحله نیمه نهایی شد.
فرشید طالبی فوتبال تحسین برانگیز و زیبای که دو تیم در این دیدار به اجرا گذاشتند را اینگونه توصیف کرد.
پیش از این دیدار از برنده بازی تیم های برزیل و بلزیک به عنوان قهرمان جام جهانی یاد می شد چرا که هر دو تیم از قابلیت و بار فنی بسیار بالایی برخوردار بودند و در طول مسابقات نیز به خوبی این برتری خود را به رخ حریفان کشدند و با یک تیم کامل و تمام عیار پا به عرصه مسابقات این تورنمت جهانی گذاشتند.
نقطه قوت برزیل در این جام حرکات مارسلو،کویتینیو و نیمار از سمت چپ بود که با قدرتی ویران کننده تا به اینجای مسابقات به خوبی پیش رفتند و در این دیدار هم با آرایش گذشته و با تکیه بر قابلیت این سه بازیکن به میدان رفت .در مقابل نیز بلژیکی ها چشم به مثلث مهار نشدنی خود با سه ضلع قدرتمند چون دییبیوه،هازارد و لوکاکو دوخته بود.
برزیل در شروع تهاجمی تر ظاهر شد و تا حدودی حملات بیشتری از این تیم شاهد بودیم .برزیلی ها با وجود قامت بلند بازیکنان بلژیک روی چند موقعیت کرنری که نصیبشان شد موفق تر بودند حتی در یکی از صحنه ها می توانستند به گل برسند اما با خوش شانسی حریف خطر از بیخ گوش بلژیکی ها گذشت اما در نقطه مقابل روی همین ضزبات کرنر بلژیک با گل به خودی فرناندینیو یک بر صفر پیش افتاد.
هر دو تیم با وجود بازیکنان با تجربه در سیستم دفاعی به خصوص روی ضربات ایستگاهی از تمرکز لازم برخوردار نبودند.برزیلی ها بعد از دریافت گل،بازی احساسی که مختص فوتبال امریکای جنوبی است را در زمین پیاده کردند،به نحوی که توپ لو دادن نیمار به اوج خود رسیده بود و در مقابل تیم بلژیک عملکرد عقلانی پیش گرفت و با استفاده از مثلت مخرب خود توپ های لو رفته توسط حریف را تبدیل به ضد حملات بی نظیری کردند.که یکی از این ضد حملات تبدیل به گل دوم شد.موقعیت های پیاپی که توسط دییبیوه،هازارد و لوکاکو خلق می شد مشخص می کرد که برزیلی ها برای مهار مثلث بلژیکی ها برنامه موثری در نظر نداشتند.
تیم برزیل در نیمه دوم با دو تعویضی که انجام داد روند صعودی بسیار خوبی در زمین داشت. طلایی پوشان به واسطه حضور کونیویو و نیمار از در سمت چپ خود کارایی بیشتری نسبت به راست داشتند اما با ورود آگوستا سمت راستشان هم فعال شد و از هر دو جناح توانستند تمرکز دفاعی حریف را بر هم بزنند و دروازه بلژیک را تحت فشار قرار دهند اما از بیم موقعیت هایی که نصیبشان شد فقط توانستند یکی از دو گل خورده را جبران کنند.
تعویض زود هنگام برزیل تیم را در موقعیت بهتری قرار داد اما بلژیکی تا زمان دریافت گل دست به تعویض نزدنند و به دلیل بازی های پر فشاری که به خصوص مقابل ژاپن در یک بازه زمانی کوتاه انجام دادند می تواند در ادمه برای انها درسر ساز شود.اما با وجود خستگی در نهایت موفق شدند با ارائه یک بازی حساب شده برزیل را کنار بزنند.
یکی از نکات جالب توجه این بازی تفاوت دو شماره 10 بود یکی نیمار بازیکنی با خلاقیت و توانایی های فردی بالا اما نه در خدمت تیم و دیگری هازارد مهاجی تمام عیار و خلاق اما کاملا در اختیار تیم بودند که در نهایت هم بازیکنی طعم پیروزی را چشید که تمام حرکاتش حساب شده و از روی برنامه بود امل نیمار در روزی که بدترین لحظات فوتبالیش را تجربه کرد با لو دادن بیش از توپ عملا نتوانست برای تیم ملی کشورش بازی تاثیر گذاری را ارئه دهد.
تیم بلزیک یکی از تیم هایی که از اول مسابقات اعتقاد ویژه ای به آن داشتم او را یک پای فینال می دیدم با گذشت زمان نیز خوشبختانه آنچه که تصور می کردم به واقعیت بسیار نزدیک است.
بلژیک یک تیم تمام عیار و بسیار خطرناک است و نتیجه ای که ژاپن مقابل آن به دست آورد بیش از پیش ارزش کار این تیم تراز اول آسیایی را نمایان می کند.

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *